Хисобот шаклини тўлдириш бўйича тушунтиришлар
7-tr шаклини тўлдириш бўйича тушунтириш
Шаклни ташкилий-ҳуқуқий ва мулкчилик шаклидан қатъи назар, электр транспортида йўловчи ташиш билан шуғулланувчи барча юридик шахслар ўз жойидаги статистика органига тақдим этадилар.
13-сатрда Ўзбекистон автомобиль ва дарё транспорти агентлигининг 24.07.2002 йилдаги 97-сонли буйруғи билан тасдиқланган, 10.08.2002 йилдаги 1164-сонли рўйхат, "Ўзбекистон Республикасида умумфойдаланишдаги автомобиль ва электр транспортида шаҳар, шаҳар атрофи, шаҳарлараро, халқаро йўналишларда ва соатбай ташишларда ташилган йўловчи сони ва йўловчи айланмасини аниқлаш бўйича Йўриқнома"га мувофиқ бепул юриш ҳуқуқига эга бўлганларни қўшган ҳолда умумий ташилган йўловчилар сони кўрсатилади.
Пул тўлаб юрган йўловчилар сони 14-сатрда ажратиб кўрсатилади. Пул тўлаб юрган йўловчиларга йўл чипталари сотиб олган ва ташкилотлар томонидан тўланган йўл чипталаридан фойдаланувчи йўловчилар киради. Метрополитенда пул тўлаб юрган йўловчилар сони йўловчилар томонидан йўлкира ҳақи сифатида ишлатилган жетонлар сонига кўра, ҳисобловчи қурилмалар кўрсатмасига биноан аниқланади.
Пул тўлаб юрган йўловчилар сонига бепул юриш ҳуқуқига эга бўлган, бепул юриш ҳуқуқини берувчи ягона гувоҳномага эга бўлган, шунингдек имтиёзга эга эканлигини тасдиқловчи ҳужжатлар асосида юрадиган йўловчилар қўшилмайди.
Трамвай, метрополитен, троллейбус транспорти йўловчи айланмаси (15-сатр) ташилган йўловчилар сонини ушбу шаҳарда йўловчи ташишнинг ўртача масофасига кўпайтириш орқали аниқланади. Йўловчи ташиш ўртача масофаси ушбу шаҳарда трамвай, метрополитен, троллейбус йўловчи оқимининг бир марталик кузатувлари асосида аниқланади.
16-сатрда ҳисобот йили охирига йўловчи ташувчи ҳаракатдаги таркибнинг инвентарь сони кўрсатилади, уларга ҳисобот топширувчи ташкилот балансида бўлган ва ўз мулки ҳисобланган барча йўловчи трамвайлари, метрополитен вагонлари ва троллейбуслар киради. Маълумотлар ишда, захирада бўлган, техник соз ҳолатда туриб қолган, таъмирлашда бўлган (ишга яроқсиз бўлган лекин ўрнатилган тартибда балансдан чиқарилмаган вагонларни қўшган ҳолда) ҳаракатдаги таркиб бўйича тўлдирилади.
Ҳаракатдаги таркибнинг умумий йўловчи сиғими (17-сатр) турлари бўйича ҳаракатдаги таркиб инвентарь сонини техник паспортига кўра, ўриндиқлар сонига бўш қолган майдонннинг 1 кв.м. га 5 кишини ҳисоблаб қўшган ҳолда ҳисобланган йўловчи сиғимига кўпайтириш ва ҳосил бўлган кўпайтмани жамлаш орқали аниқланади.
Йўловчи ташувчи ҳаракатдаги таркибнинг хўжалик ихтиёрида бўлган вақти, вагон(машина)-кунлари (18-сатр) трамвай (метрополитен) вагонлари, троллейбусларнинг дам олиш ва байрам кунларини қўшган ҳолда хўжаликда бўлган барча календарь кунларни жамлаш орқали аниқланади. Ҳисоботда ҳаракатдаги таркибдан фойдаланишига ва техник созлигига қараб ҳаракатда (19-сатр) ва носоз ҳолатда (20-сатр) бўлган вагон (машина)-кунлар кўрсатилади.
Йўловчи ташувчи ҳаракатдаги таркибнинг ҳаракатда бўлиши, вагон (машина)-кунлари ҳисобот йилининг ҳар бир календарь кунида деподан линияга чиқарилган йўловчи вагонлари (троллейбуслар)ни жамлаш орқали аниқланади.
Агар вагон ёки троллейбус охирги бекатга етиб келгач, йўналиш бўйича навбатдаги қатновга жўнатилса ва яна охирги бекатга қайтиб келса, у деподан линияга чиқарилган ҳисобланади. Вагон ёки троллейбус бир календарь кунида бир мартадан ортиқ линияга чиқарилган ҳолатда ҳаракатдаги вагон (машина)-кунлар ҳисобланаётганда бундай вагон ёки троллейбус фақат бир марта ҳисобга олинади.
21-сатрда йўловчи ташувчи ҳаракатдаги таркибнинг вагон (машина)-километрларда босиб ўтган йўли кўрсатилади, у ҳисобот даврининг ҳар бир кунида ҳар бир йўловчи вагонлари (троллейбуслар)нинг деподан линияга чиқиб кетган вақтдан бошлаб депога қайтиб келгунича босиб ўтган йўлини жамлаш орқали аниқланади.
Махсус ҳаракатдаги таркиб инвентарь сонига трамвай, метрополитен (троллейбус) хўжалигида ҳисобда турган махсус трамвай, метрополитен вагонлари (троллейбуслар) киритилади. Махсус вагонларга (22-сатр) ўқув вагонлари, мотор вагонлари ва электровозлар, прицепли вагонлар киради.
Махсус ҳаракатдаги таркиб йўловчи ташувчи ҳаракатдаги таркиб умумий сонига қўшилмайди.
Рўйхатдан чиқарилган ҳаракатдаги таркиб ҳисобига (23-сатр) эскириш, бузилиш ва бошқа сабабларга кўра ўрнатилган тартибда балансдан чиқарилган вагон (троллейбус)лар, хўжалик ва бошқа эҳтиёжлар учун қайта жиҳозланган махсус вагон (троллейбус)лар қўшилади.
Капитал таъмирланган ҳаракатдаги таркиб сони (24-сатр) таъмирлаш ишлари вагон таъмирлаш заводида (устахона) ёки депонинг ўз кучи ва воситалари билан амалга оширилганидан қатъи назар, қабул қилиб олиш далолатномалари (ўрнатилган тартибда расмийлаштирилган) бўйича аниқланади.
Трамвай, метрополитен вагонлари (троллейбуслар)нинг фойдаланиш муддати бўйича тақсимоти (25-31-сатрлар) барча турдаги ҳаракатдаги таркиб бўйича кўрсатилади.
32-сатрда разъездлар, бурилиш ҳалқаларини қўшган ҳолда метрополитен, трамвай (троллейбус) йўллари умумий узунлигини ўзида акс эттирувчи йўловчи ташувчи трамвай, метрополитен (троллейбус) йўлларининг фойдаланиш узунлиги кўрсатилади ва бир изли йўл бўйича ҳисобланади.
Тезюрар трамвай йўллари узунлиги (33-сатр) махсус лойиҳага асослаб қурилган, фойдаланишдаги техник имкониятларига мувофиқ тегишли ҳужжатларга биноан трамвай ташкилоти балансига қабул қилинган тезюрар трамвай йўллари кўрсатилади.
Ёйилган йўллар узунлигига (34-сатр) ҳисобот йили охирига трамвай, метрополитен (троллейбус) хўжалиги балансида бўлган барча - йўловчи, юк, депо йўллари, разъездлар, туташган йўллар, бурилиш ҳалқалари ва бошқа йўллар узунлиги қўшилади.
Разъяснения по заполнению формы 7-tr
Форму представляют все юридические лица, осуществляющие перевозки пассажиров электрическим транспортом, независимо от их организационно-правовой формы и формы собственности, статистическому органу по месту нахождению.
По строке 13 показывается общее число перевезенных пассажиров, включая пользующихся правом бесплатного проезда, согласно "Инструкции по определению количества перевезенных пассажиров и пассажирооборота автомобильным и электрическим транспортом общего пользования на городских, пригородных, междугородных, международных маршрутах и почасовых перевозках в Республике Узбекистан", утвержденной Приказом Узбекского агентства автомобильного и речного транспорта от 24.07.2002 г. N 97, регистрация N 1164 от 10.08.2002 г.
Пассажиры с платным проездом выделяются в строке 14. В число пассажиров с платным проездом включаются пассажиры, купившие проездные билеты и пользующиеся проездными билетами, оплаченными организациями. Количество пассажиров с платным проездом в метрополитене определяется по числу жетонов, использованных пассажирами для оплаты проезда, и на основании показаний считывающих устройств.
В число платных пассажиров не включаются граждане, пользующихся правом бесплатного проезда, получившие единые удостоверения на право бесплатного проезда, а также совершающие поездки на основании документа, подтверждающего наличие льготы.
Пассажирооборот трамвайного, метрополитенного, троллейбусного транспорта (стр. 15) определяется умножением количества перевезенных пассажиров на среднее расстояние поездки пассажира по данному городу. Среднее расстояние поездки пассажира определяется на основании разового натурного обследования пассажиропотоков трамвайных, метрополитенных, троллейбусных линий данного города.
По строке 16 показывается инвентарное число пассажирского подвижного состава на конец отчетного года, включается число всех пассажирских трамвайных, метрополитенных вагонов и троллейбусов, числящихся на балансе отчитывающейся организации и принадлежащих ей на правах собственности. Данные показываются по подвижному составу, находящемуся в работе, в резерве, в простое в технически исправном состоянии, в ремонте, в ожидании ремонта (включая вагоны, не пригодные для работы, но не списанные с баланса в установленном порядке).
Общая пассажировместимость подвижного состава (стр. 17) определяется путем умножения инвентарного числа подвижного состава по типам на их вместимость, в соответствии с техническим паспортом из расчета 5 человек на 1 кв. метр свободной площади пола плюс места для сидения и суммирования полученных произведений.
Пребывание пассажирского подвижного состава в распоряжении хозяйства в вагоно(машино)-днях (стр 18) определяется путем суммирования всех календарных дней пребывания трамвайного (метрополитенного) вагона, троллейбуса в хозяйстве, включая выходные и праздничные дни. В зависимости от использования подвижного состава и его технического состояния в отчете отражаются вагоно(машино)-дни в движении (стр 19) и в неисправном состоянии (стр 20).
Пребывание пассажирского подвижного состава в движении в вагоно(машино)-днях определяется путем суммирования числа пассажирских вагонов (троллейбусов), выпущенных из депо на линию за каждый календарный день отчетного года.
Вагон или троллейбус считается выпущенным из депо на линию, если по прибытии на конечную станцию он отправлен в очередной рейс по маршруту и вернулся обратно на конечную станцию. В случае выпуска вагона или троллейбуса на линию в календарные сутки более одного раза, при подсчете вагоно(машино)-дней в движении такой вагон или троллейбус учитывается только один раз.
По строке 21 показывается пробег пассажирского подвижного состава в натуральных вагоно (машино)-километрах, определяется путем суммирования количества километров, пройденных каждым пассажирским вагоном (троллейбусом) с момента выхода его из депо на линию и до момента возвращения с линии в депо за каждый день отчетного периода.
В инвентарное число специального подвижного состава включаются трамвайные, метрополитенные вагоны (троллейбусы) специального назначения, числящиеся на инвентарном учете в трамвайном, метрополитенном (троллейбусном) хозяйстве. К вагонам специального назначения (стр. 22) относятся учебные вагоны, моторные вагоны и электровозы, прицепные вагоны.
Подвижной состав специального назначения не включается в общее число пассажирского подвижного состава.
В число выбывшего подвижного состава (стр. 23) включаются: вагоны (троллейбусы), списанные с баланса в установленном порядке по причине их ветхости, износа и по другим причинам; вагоны (троллейбусы), переведенные в учебные, а также переоборудованные для хозяйственных и других нужд, учитываемые как вагоны (троллейбусы) специального назначения.
Число отремонтированного капитальным ремонтом подвижного состава (стр. 24) определяется по актам приемки (оформленным в установленном порядке), независимо от того, где производился ремонт - на вагоноремонтном заводе (в мастерской) или силами и средствами самого депо.
Распределение трамвайных, метрополитенных вагонов (троллейбусов) (стр. 25-31) по времени эксплуатации показывается суммарно по всем типам подвижного состава.
По строке 32 заполняется протяженность эксплуатационного пассажирского трамвайного, метрополитенного пути (троллейбусной линии), который представляет собой общую длину участков трамвайных, метрополитенных путей (троллейбусных линий), включая разъезды и поворотные кольца и определяется в однопутном (однолинейном) исчислении.
Протяжение пути скоростного трамвая (стр. 33) показывается на основании документации о приеме на баланс трамвайной организации пути скоростного трамвая в соответствии с техническими условиями эксплуатации, закладываемыми в специальный индивидуальный проект при строительстве.
В протяжение развернутого пути (линии) (стр. 34) включается длина всех находящихся на балансе трамвайного, метрополитенного (троллейбусного) хозяйства путей (линий) на конец отчетного года: пассажирских, грузовых, деповских, разъездов, узлов, поворотных колец и других путей.