Қонунчилик
ЎзР Қонунлари

Разъяснения по заполнению формы

Ҳужжатнинг тўлиқ матни nrm.uz сайтида пуллик тариф фойдаланувчилари учун мавжуд. Саволлар бўйича 1172 қисқа рақамига қўнғироқ қилинг.

1-Тр (жел) шаклини тўлдириш бўйича тушунтириш


Шаклни ўз балансида ёки ижарага олган локомотиви, вагонлари, идоравий темир йўллари бўлган барча юридик шахслар ўз жойидаги статистика органига тақдим этадилар.

Вақтинчалик темир йўл шохобча йўлларига эга бўлган корхоналар ҳисобот тўлдирмайдилар.


1-бўлим. 2-устунидаги "Шу жумладан, 1520 ммли излар" рельслар ўртасидаги стандарт масофа бўлиб, у умумфойдаланишдаги темир йўллардан фойдаланиш имконини беради.

110-сатрда ҳисобот даврида жўнатилган вагонлар сони кўрсатилади. 120-сатрда умумий фойдаланишдаги темир йўл тармоқларига чиқмайдиган (йўл ўзиники ёки ижарага олинган бўлишидан қатъи назар) ушбу темир йўл шохобча йўлидан фойдаланувчи корхона томонидан умумий жўнатилган ва қабул қилинган юклар ҳажми кўрсатилади. Цех ичидаги ташишлар ҳисоботга қўшилмайди. Темир йўл шохобча йўли ўзиники бўлган ёки ижарага олинган корхонадан ташқари ҳисобот топширмайдиган қўшни хўжаликлар томонидан ҳам фойдаланилган тақдирда ташилган юк ва юк айланмаси ҳисобот тузувчи корхона томонидан кўрсатилади.

130-сатрда юк билан босиб ўтилган йўл (юк айланмаси) амалда ҳар бир қатнов бўйича тоннада ташилган юкни темир йўл шохобча йўли бўйича амалда ташиш масофасига кўпайтириш орқали аниқланади.


2-бўлимда фойдаланилмаган ёки бошқа ташкилотда ижарада бўлганлигига қарамасдан фақат ўз асосий воситалари, яъни, ҳисобот даври охирига техник паспорти асосида асосий воситалар балансида бўлган инвентарь ҳаракатдаги таркиб сони кўрсатилади.


3-бўлим. Идораларга қарашли темир йўл шохобча йўллари жумласига хўжалик юритувчи субъектларнинг мулки бўлган ва умумий фойдаланишдаги темир йўллар билан туташадиган темир йўллар киради. 3-бўлимда балансда ўз асосий воситалари, шунингдек эгалари томонидан фойдаланилмайдиган йўллар ҳисобида юритилувчи йўллар узунлиги кўрсатилади. Корхонанинг қурилиш объектларига хизмат кўрсатиш учун қурилган темир йўллари қуриб битказилган объект ёки унинг бир қисми фойдаланишга топширилганидан кейингина ҳисоботга қўшилади.

410-сатрга шунингдек доимий фойдаланишда бўладиган очиқ қазилмалар (конлар)даги кўчма темир йўллари ҳам қўшилади.

420-сатрда жами темир йўлларининг шартли узунлиги кўрсатилади (асосий, бекат, махсус). Ушбу сатрда барча турдаги рельсли йўллар узунлиги кўрсатилади.



Разъяснения по заполнению формы 1-Тр (жел)


Форму представляют все юридические лица, (кроме малых предприятий и микрофирм), имеющие на своем балансе или арендующие локомотивы, вагоны, ведомственные железнодорожные пути статистическому органу по месту нахождения.

Предприятия, имеющие временные подъездные пути, отчет не составляют.


Раздел 1. Графа 2 "В том числе колеи 1520 мм" это стандартное расстояние между рельсами, которое используется железной дороги общего пользования.

По строке 110 указывается число отправленных вагонов в отчетном периоде.

По строке 120 указывается общее количество отправляемых и получаемых грузов предприятием, эксплуатирующим данный подъездной путь без выхода на сеть общего пользования (независимо от того, является ли оно собственником или арендатором пути). Внутрицеховые перевозки в отчет не включаются. В случае использования подъездного пути не только предприятием собственником или арендатором, но также и соседними хозяйствами (контрагентами), не составляющими отчеты, перевозки грузов и грузооборот должны быть включить предприятием, составляющим отчет.

Пробег грузов (грузооборот) строке 130 определяются путем умножения фактически перевезенного груза в тоннах по каждой партии на фактическое расстояние перевозки по подъездному пути.


Раздел 2. В разделе 2 указываются только собственные основные средства, хотя они не эксплуатировались или находились в аренде у других организаций, т.е. инвентарное наличие находящихся на балансе основных средств по состоянию на конец отчетного периода на основании технических паспортов подвижного состава.


Раздел 3. К ведомственным железнодорожным подъездным путям относятся железнодорожные пути, находящиеся в собственности хозяйствующих субъектов и соединяющиеся с железнодорожными путями общего пользования. В разделе 3 показывается длина путей, числящихся на балансе как собственные основные средства, в том числе и не эксплуатирующиеся их владельцем. Железнодорожные пути предприятия, специально построенные для обслуживания строящихся объектов, включаются в отчет только с момента сдачи построенного объекта или части в постоянную эксплуатацию.

По строке 410 также включается передвижные пути открытых разработок находящиеся в постоянной эксплуатации (угольные, железорудные, нерудные карьеры и др.).

По строке 420 указывается условная длина всех железнодорожных путей (главных, станционных, специальных). В данной строке указывается длина пути со всеми типами рельсов.