Янги
18.08.26
Президентнинг 14.08.2026 йилдаги ПҚ-294-сон қарори Ўзбекистонда муддатли тўлов (bnpl-хизматлар ва товар кредити) соҳасини тартибга солади. Янги қоидалар 2027 йил 1 январдан кучга киради ва товарларни муддатли тўлов асосида сотишда шаффофликни ошириш ҳамда истеъмолчилар ҳуқуқларини ҳимоя қилишга қаратилган.
Муддатли тўлов хизмати операторлари сифатида кимлар тан олинади ва уларга қандай талаблар қўйилади – buxgalter.uz шарҳида:
18.08.26
Защита от необоснованных проверок, единый реестр обязательных требований в сфере предпринимательства и правовая неприкосновенность результатов приватизации – в Узбекистане подписан закон № ЗРУ-1168 от 17.08.2026 г., меняющий правила игры для предпринимателей.
Что изменилось во взаимоотношениях бизнеса с государством и какие преференции теперь гарантированы законом – в обзоре на buxgalter.uz:
18.08.26
Постановление Президента №ПП-294 от 14.08.2026 г. регулирует сферу рассрочки (bnpl-услуг и товарных кредитов) в Узбекистане. Новые правила вступят в силу с 1 января 2027 года и направлены на повышение прозрачности при реализации товаров на основе оплаты в рассрочку и защиту прав потребителей.
Кто признается операторами услуг оплаты в рассрочку и какие требования к ним предъявляются – в обзоре на buxgalter.uz:
17.08.26
• 2026 йил июль ойи учун ШЖБПҲга реестрларни тақдим этиш ва бадалларни тўлаш...
17.08.26
ПОСЛЕДНИЙ ДЕНЬ • представления реестров и уплаты взносов на ИНПС за июль 2026 года...
17.08.26
2026 йил 1 сентябрдан бошлаб Ўзбекистонда МҲЭКМ 1 360 000 сўмга, БҲМ эса 440 000 сўмгача оширилади (23.06.2026 й. ПФ-115-сон). Иш ҳақининг энг кам даражаси, устамаларнинг бир неча турини ҳисоблаш ана шу миқдорларга боғлиқ. Нима қилиш кераклиги ҳақида buxgalter.uz да ўқинг:
17.08.26
С 1 сентября 2026 года в Узбекистане МРОТ вырастет до 1 360 000 сум., БРВ – до 440 000 сум.. От этих величин зависят минимальный уровень зарплаты, расчет нескольких видов надбавок. Что необходимо сделать, читайте на buxgalter.uz:
14.08.26
Нодавлат нотижорат ташкилотларининг ўзига хос хусусиятларини ҳисобга олувчи биринчи миллий стандарт – 77-сонли МҲМС «Нодавлат нотижорат ташкилотлари учун соддалаштирилган бухгалтерия ҳисоби ва молиявий ҳисобот» тасдиқланди.
Стандарт 2028 йил 1 январдан бошлаб кучга киради. Ушбу санагача ННТлар амалдаги қоидалар асосида ҳисобни юритадилар ва ҳисоботларни топширадилар.
Нималар ўзгаришини – Иқтисодиёт ва молия вазирлигининг Бухгалтерия ҳисоби услубиёти ва аудиторлик фаолиятини тартибга солиш бошқармаси бошлиғи ўринбосари Асал ҲОШИМОВА билан биргаликда buxgalter.uz сайтида таҳлил қиламиз.
14.08.26
«Корхона (ҚҚС ва фойда солиғи тўловчиси) айрим ходимларни «Фавқулодда вазиятларда ҳаракат қилишга тайёрлаш ва фуқаро муҳофазаси соҳасида ўқитиш» курсида ўқитиш бўйича шартнома тузди. Тўлов – корхона маблағлари ҳисобидан.
Бундай харажатлар ходимларнинг даромади ҳисобланадими? Солиқ оқибатлари қандай бўлади?»
Buxgalter Pro фойдаланувчисининг саволига «Норма» эксперти, солиқ маслаҳатчиси Дилором САИДОВА жавоб беради:
14.08.26
Утвержден первый национальный стандарт, учитывающий специфику негосударственных некоммерческих организаций, – НСФО №77 «Упрощенный бухгалтерский учет и финансовая отчетность для негосударственных некоммерческих организаций».
Стандарт вступает в силу с 1 января 2028 года. До этой даты ННО ведут учет и сдают отчетность по действующим правилам.
Что меняется – разбираем на buxgalter.uz вместе с Асал ХАШИМОВОЙ, заместителем начальника Управления методологии бухгалтерского учета и регулирования аудиторской деятельности Минэкономфина.